divendres, 19 de juliol del 2013

Com escollir el cotxet: 1. introducció

  • Quin cotxet triem ?
  • N'hi ha prou que ens agradi el disseny ?
  • Què hem de tenir en compte ?
És habitual que, amb  l’arribada d’un nadó, els que sereu pares us trobeu davant un món moltes vegades desconegut; s’han de preparar moltes coses  per quan arribi el bebè, i això provoca que us sorgeixin molts dubtes i moltes preguntes.  Per aquest motiu, avui parlaré sobre diversos aspectes que s’han de tenir en compte a l’hora d’escollir un cotxet.
Generalment, a l’hora de triar un cotxet ens fixem en quin aspecte té,  és a dir, quin és el disseny que ens agrada més. N’hi ha molts de diferents, i és normal que ens hi fixem. Primer de tot, ens ha d’agradar i, a més, ens ha de resultar pràctic i còmode, ja que no tots tenim les mateixes necessitats i les mateixes preferències. Ara us explicaré, doncs, dos conceptes importants que cal tenir en compte a l’hora d’escollir un cotxet i amb els quals també ens hem de fixar:

1.       El plegat del xassís: rodes petites / grans
2.       Un cotxet amb dues  o  tres peces ?  

  1. EL PLEGAT del  xassís / rodes.
El xassís és la base del cotxet, on hi ha les rodes, la cistella (porta-objectes) i el fre. Porta un ancoratge a cada costat per inserir primer el cabàs, posteriorment la cistella portabebès (si en té) i, finalment, la cadira.
La majoria són d’alumini i de diferents aliatges; tot depèn del  pressupost o del resultat final que vulgui aconseguir el fabricant.
En funció del material, el xassís serà més o menys lleuger, la qual cosa influirà en el pes. Aquest fet cal tenir-lo en compte si hem de pujar i baixar escales, o posar-lo i treure’l del maleter del cotxe sovint.
Porta dues rodes al darrere i, al davant, en pot portar dues o només una (normalment sol ser doble).
De rodes, n’hi ha de petites, de mitjanes i de grans. Les petites són les més adequades per si, generalment, se circula per l’asfalt o les voreres, ja que fan que el cotxet sigui més lleuger i fàcil de controlar. Però, en canvi, les grans són més adequades per portar el cotxet per camins de terra o de sorra. Podem dir que les mitjanes són “rodes comodí”: van bé pertot arreu. 
Actualment, el que se sol fer és combinar dues rodes petites al davant amb dues de mitjanes o de grans al darrere.
Les rodes del davant poden posar-se fixes o giratòries. En general, per moure’ns pel carrer, el cotxet girarà millor i ens serà més àgil de controlar si les rodes les portem giratòries, ja que el terra és llis. Però si anem per camins de terra, més irregulars, ens anirà millor posar-les fixes per les irregularitats dels terrenys, ja que aquestes irregularitats provoquen que les rodes s’ensorrin i que girin amb dificultat, s’encallin, de manera que les rodes fixes no es mouran i empenyerem el cotxet amb més facilitat.
Finalment, podem dir que les rodes poden ser de diversos materials: plàstic, goma, neumàtic...

Els dos tipus de plegat principals són: el de paraigües i el de llibre. 

Bé, crec que avui ja m’he allargat força, no us vull atabalar. En el proper post us parlaré de les característiques dels dos tipus de plegat.

Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada